مطالب عمومي مطالب عمومي .

مطالب عمومي

آموزش دوچرخه سواري

براي آنكه در دادن آموزش به شاگرد در ورزش اسكي موفق باشيم لازم است موارد زير را براي تصحيح حركتي وي رعايت كرده و آن را اجرا كرد:
تصحيح با حركت در آموزش اسكي:
۱٫دادن هدفي واضح و شفاف براي به شاگرد تا بتواند با داشتن همان هدف و دادن حركات لازم و قابل فهم و درك ،اشكالات خود را شناسايي و آنها را تصحيح كند
۲٫يادگيري با اجراي حركات ،تواناييهاي وفق پذيري شاگرد با محيط و شرايط خوب وبد آن را افزايش ميدهد
تصحيح با تقليد:
قبل از آنكه شاگرد حركت مربي را تقليد كند بايد حركت را توضيح و مصور كند
توضيح ، نمايش ،تقليد، تصحيح.
توضيح وشفاف سازي بايد دو شرط داشته باشد و روي اين دو شرط تكيه كند:
۱٫جنبه ي سازماندهي و مديريتي لازم:(چه پيستي،چه جهتي،نقطه ي شروع،نقطه ي پاياني و….)
۲٫جنبه ي تكنيكي:بايد به شاگرد توضيح داد كه چه حركتي را انجام دهد و آن را مصور كند تا عيني تر و ملموس تر باشد تا شاگرد بتواند آن را در ذهنش متصور كند.

 

براي تهيه اين محصول ارزشمند از فروشگاه تهران خريد مي توانيد همين الان اقدام نماييد.


.تصوير بايد بتواند ريتم حركت را انجام دهد و مكانيسم يا مراحل حركت را به گونه اي نشان دهد كه قادر باشد آن را تكرار كند ولي هدف اين نيست كه شاگرد بتواند حركت را به طور۱۰۰درصد انجام دهد بلكه هدف اينست كه به مرحله ي اجراي درست نزديكتر شود.
.حركات و آموزش اسكي بايد به گونه اي ساده و راحت باشد و براي شاگرد قابل فهم باشد تا وي بتواند آن را راحت تر تصور كند و شاگرد با تكرار و تمرين بيشتر ميتواند حركات را تصحيح و بهتر متوجه اشتباهات خود ميشود كه معني آن اين است كه وقتي وي حركات را تكرار ميكند بهتر ميتواند متوجه كار و حركات خود باشد و اين تنها از طريق تكرار و تمرين به دست مي آيد.
. هميشه سعي كنيم از كلمات و جملات مثبت و تشويق كننده و انگيزه اور استفاده كنيم كه در آموزش اسكي موفق تر خواهيم شد و به هدف آموزش درست به شاگرد ميرسيم .اين كار حتي در زندگي روزمره ي خود و رابطه با ديگران بسيار نكته ي با ارزشي ميباشد كه چه در آموزش اسكي و چه در آموزش هاي ديگر و ارتباط برقرار كردن و شاد بودن اهميت فراوان دارد.در آموزش اسكي مثلاً وقتي ميخواهيم اشتباهي را متذكر شويم ميتوانيم به طور مثال در مورد زانوان اگر شاگرد زانوهايش صاف باشد بهتر است از كلمه ي :”زانوهايت را كمي خم كن “استفاده كرد.
.هميشه در تشويق كردن شاگرد اهتمام بورزيد و سعي كنيد وقتي ميخواهيد نقطه ي ضعف و اشكلات وي را متذكر شويد بهتر است اول نقاط قوت وي را به او ياد آوري كنيد
و سپس نقطه ي ضعفش را به درستي به او بگوييد تا آن را تصحيح كند.
. براي نشان دادن نمايش متصور و درست بايد معمولاً سعي كرد از نمايش و فيلم يا ويدئوهايي استفاده شود كه سرعت و انرژي وريتم (ضرباهنگ) آموزش اسكي را به طور دقيق نشان دهد كه اين موارد جزء اساس همه ي ورزش ها ميباشد.
. عامل انساني : آموزش اسكي يك عامل بسيار مهم در آن دارد كه نحوه ي آموزش توسط مربي محترم دارد كه بايد با كيفيت و روش و تكنيك مناسب انجام شود كه يك عامل بسيار مهم و حياتي در آموزش اسكي دارد كه مربي با شور و انرژي و جوي كه در كلاس و آموزش ايجاد ميكند ميتواند شاگرد را به يادگيري بيشتر و ادامه ي آموزش ترغيب كند.
يك اسكي باز و شاگرد براي آموزش ديدن اسكي لازم است ابتدا با ابزار اسكي آشنا شود كه از چوب دستي مخصوص و كفشهاي اسكي تشكيل ميشود كه بعد از آن موارد ديگر مثل نحوه يايستادن ،سُر خوردن ،سبك كردن،لبه دان ،چرخيدن و….را شروع به يادگيري كند.


اسكي نه تنها قوانيني دارد بلكه شبيه رانندگي ميباشد ، آن هم راننده اي كه در جاده اي به نام پيست اسكي خود رانندگي ميكند كه نه تنها در مقابل خود بلكه در مقابل ديگر اسكي بازان و محيط اطراف خود بايد احساس مسئوليت كند اما متأسفانه اسكي بازهاي آلپاين و اسنوبورد به دليل عدم آگاهي و احساس مسئوليت حوادث جبران ناپذيري را هم براي خود و هم براي ديگران ايجاد ميكنند كه بسيار ناراحت كننده است كه يك اسكي باز ابتدا بايد با قوانين اسكي اشنا شود و آموزشات لازم را ببيند.

مرحله هاي پيشرفت براي اسكي باز حرفه اي شدن:
پيشرفت يك فرد تازه كار از يادگيري مبتدي اسكي با انجام چند مرحله تا رسيدن به اسكي باز حرفه اي.
اين چند مرحله به شرط زير ميباشد:
۱٫به دست آوردن تعادل بيشتر
۲٫استقلال عضلاني(ايجاد حركات جديد براي تمرينات مورد نظر)
۳٫هماهنگي و همكاري عضلات براي انجام تمرينات بهتر و موفق تر
۴٫ ناخود آگاه شدن حركات و تمرينات مورد نظر.
-كسب تعادل:
مرحله ي اول: (تعادل استاتيك يا تعادلي كه در توقف فرد صورت ميگيرد)فرد مبتدي مورد نظر براي كسب تعادل بايد ابتدا سعي ميكند تعادل خود را بر روي اسكي يا اسنوبورد به دست آورد.

مرحله ي دوم:اسكي باز يا اسنوبورد با تجربه كمي كه به دست آورده است ميتواند تعادلي را كه بهم خورده را باز به دست آورد.(مثلاً با حركت دستها هنگام عبور از قوز برفي )
مرحله ي سوم:مقابله با عدم تعادل و برهم خوردن آن. در اين مرحله اسكي باز يا اسنوبورد خودش را آماده ميكند قبل از رسيدن به مرحله ي تعادل خود را اماده كند كه بايد تشخيص بدهد كجا و كي خود را آماده كند.
۲٫استقلال عضلاني:
مرحله ي اول: اسكي باز در اين مرحله تمام عضلات بدنش را به كار ميگيرد و بدين لحاظ انرژي زيادي مصرف ميكند.
مرحله دوم: اسكي باز براي اينكه حركت خود را بهتر انجام دهد آن قسمت از بدن يا عضلاتي را حركت ميدهد يا فعال ميكند كه براي بكارگيري لازم باشد و بقيه ي عضلاتي لازم نيست بكار گيرد را حركت نميدهد و انرژي بيشتري از اين طريق ميتواند ذخيره كند و هم ميتواند بهتر كار كند (چه از لحاظ بدني و چه از لحاظ هماهنگي).
۳٫هماهنگي عضلاني:
مرحله ي اول: مبتدي حركت را انجام ميدهد ولي حالت بدن وي حفظ نخواهد شد و هماهنگي بين عضلات از بين ميرود يا حركت به موقع صورت نميگيرد.
مرحله دوم:اسكي باز باتجربه يا اسنوبورد ، ميتواند حركت را به روشي هماهنگ و همگام با بدن بكار گيرد كه چه از لحاظ بدن و چه از لحاظ هماهنگي آنها با شرايط.
۴٫خودكار شدن:
مرحله ي اول:آموزش اسكي باز حرفه اي يا اسنو بورد براي حركت بدنش فكر ميكند و از طرفي چون نميتواند به موقع و درست و هماهنگ عمل كند او اطلاعات كمي دارد و نميداند چه گونه بدن خود را حركت دهد بنابراين باچشم حالت بدن يا حركت خود را انجام ميدهد.
مرحله ي دوم:اسكي باز حرفه اي يا اسنوبورد او درك حركتي بهتري دارد و كليه ي حركاتي كه بايد باشد را ميشناسد و آن را بدون فكر كردن و به صورت خودكار انجام ميدهد،بنابراين براي موانعي كه در مقابلش ايجاد ميشود ميتواند حواس وچشمان خود را به آن بدوزد و عكس العمل بهتر داشته باشد.
–تدريس:
تدريس يا درس دادن همان ارتباط برقرار كردن است با شاگرد و محيط.
در اينجا در واقع سه عنصر وجود دارد كه عبارتند از؛۱٫مربي۲٫شاگرد۳٫محيط.
شاگرد ميخواهد ياد بگيرد و مربي ميخواهد آموزش بدهد كه در محيطي در حال تغيير هميشگي پيشرفت كند.


بنابراين سه عامل را بررسي كرد :
۱-شاگرد:براي اينكه شاگرد بتواند رشد كند عوامل زير دخيل هستند:
.شخصيت
.تجربه
.وضعيت جسماني
.تكنيك(فنون و روش)
.محيط
.تكنيك بازي
.وسايل
.سرما ،برف،ارتفاع،باد،يخبندان،و يا گرم شدن هوا
.مربي
.دانش
.ارتباطات
.شنوندگان خوب
.حرف شنوي خوب و دقيق شاگردان يا بعبارتي خوب گوش دادن
.انگيزه ي شكست ناپذير و قوي شاگردان
.شناسايي دقيق و خوب شاگردان.
۲-مربي:آموزش اسكي مهاتهاي خاصي دارد كه مربي براي درس دادن و جذابيت تحصيل نياز دارد كه موارد زير را انجام دهد:
.مشخص كردن هدفي كه بايد آن را انجام دهد و به ان برسد
.توضيح وشفاف سازي مراحل تكنيكي كه لازمه رسيدن به هدف و يادگيري موضوع مورد نظر است
.كمك به سازماندهي يا مديريت كردن فعال و پر تحرك
.استفاده و تكرار حركت و روش قبل براي توضيح و روشن سازي روش جديد يا حركت جديد
كمك به كنترل (تعادل) و ارزيابي (برداشت )حركتي شاگرد به درس جديد
.دادن معيار قابل درك و درست به شاگردان براي آنكه بدانند حركت را درست انجام داه اند يا نه و اگر درست نيست آن را تصحيح كند(كه معمولاً اينكار را با نشان دادن ويدئوهاي آموزشي به شاگردان كه حركات را خوب و مناسب انجام دهند
.تحليل و ارزيابي و تصحيح مشكلات شاگردان
.بهتر و مفيد تر است كه مربي به صورت تصوير حركات مورد نظر را آموزش دهد تا حركات را درست تر و عيني تر آموزش داده شود.مربي براي آموزش اسكي بايد موارد زير را بررسي كند،
حال در مورد عوامل و مواردي كه ممكن است جلوي پيشرفت شاگرد را بگيرد واو را از ادامه باز دارد و حتي باعث پسرفت وي شود:
۱٫احساس ترس يا كاهش انگيزه و توان و انرژي لازم دروني
۲٫سرعت كم يا سرعت بيش از حد زياد شاگرد براي يادگيري اسكي
۳٫شرايط محيط و جو هواي تمرين؛مثل:سرما،باد،برف،مه،طوفان،بهمن و ….
۴٫خستگي و نداشتن جذابيت آموزش ديدن اسكي براي وي.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:36  توسط افقم   |  نظر بدهيد
آموزش نانچيكو به روش حرفه اي.سلاح نمايشي است كه با اسامي مختلفي نامبرده ميشود . در ايران به نام هاي نانچيكو، لانچيكو و يا نانچاكو گفته شده كه ميتوان با آن حركات نمايشي جالبي را انجام دهيد كه قدرت بالايي دارند و ميتواند با سرعت زيادي اجرا شود كه حالت چرخشي گرفته و سبك هاي اين ورزش با نام نانچيكو يا نانچاكو بوده .آموزش نانچيكو با استفاده از دو تيكه چوب با نام فك كه با طناب يا زنجير به هم متصل ميشوند . و در طراحي چوب ها به صورت آيروديناميكي هستند كه هوا را ميشكافد و با سرعت زيادي حركت ميكنند و به صورتي به هم متصل شده اند كه با سرعت زياد با استفاده از زنجيري كه به چوب ها متصل بوده قدرت ضربات را بالا برده كه از زنجير آن درآموزش نانچيكو براي حالت دفاعي و حمله اي نسبت به حريف است.نانچيكو يكي از ابزارهاي كشاورزان قديمي بوده كه هم اكنون به عنوان سلاحي مرسوم شده و كاربرد ورزشي پيدا كرده.
در آموزش نانچيكو با يك دست يا هر دو دست كاربرد داشته و به عنوان سلاحي براي دفاع از خود يا حمله بر حريف كاربرد داشته كه داراي ضربات قدرتي مهلكي است.
در بيشتر ورزش هاي دفاع شخصي از قبيل كونگ فو، كارته و يا ماموران پليس استفاده ميشود كه داراي حركات نمايشي است . در حين آموزش نانچيكو افراد مبتدي بايد بسيار مراقب باشند زيرا در صورت مهار نكردن درست حركات به خود آسيب وارد ميكنند

 

آموزش نانچيكو در ورزش هاي رزمي :
در استفاده كردن از نانچيكو بايد دقت بالايي به كار برد زيرا اگر مهارت كافي را در استفاده از اين وسيله نداشته باشيد بعث آسيب ديدگي شده و به خود صدمه ميزنيد . در استفاده از نانچيكو بايد تمرينات زيادي را انجام دهيد تا به مهارت كافي برسيد.
در تمرينات ابتدايي آموزش نانچيكو از يك كيسه بكس استفاده كنيد و به آن ضربه وارد كنيدف همانطور كه ميبينيد به طرف شما برگشت ميخورد و با حالت ضربه به سمت شما خواهد آمد .اين محصول را مي توانيد به صورت خريد اينترنتي از فروشگاه تهران خريد تهيه نماييد.

آموزش نانچيكو
در فيلم هاي بروسلي نانچيكو شهرت جهاني بيشتري پيدا كرد و به عنوان سلاحي است كه به تمرينات عملي نياز داشته تا به مهارت كافي دست پيدا كنيد.

ساختار نانچيكو”
در هنرهاي رزمي و ورزش هاي دفاع شخصي از نانچيكو بسيار استفاده ميشود كه اين سلاح از جنس چوبي، پلاستيكي، فلزي، پارچه اي، ابري يا باتومي ساخته شده كه در حركات نمايشي بيشتر از نانچيكو پلاستيكي استفاده شده و در مبارزات از جنس باتومي استفاده ميشود . نانچيكو از اندازه هاي مختلفي ساخته شده كه براساس نياز خود و شرايط ميتوان آنرا تهيه و استفاده كرد.

نانچيكو به عنوان كه كاربرد زيادي در مبارزات داشته و بسيار راحت حمل ميشود و در برابر ضربات چوب يا شمشير مقاوم بوده و قابل استفاده دفاعي است.

كاربرد نانچيكو :
۱) آموزش نانچيكو مبارزه اي
تفاوت زيادي با نانچيكوي نمايشي نداشته . براي استفاده از نانچيكو در مبارزات وسط چوب فك را به پايين گرفته تا طول نانچيكو افزايش يابد .

تكنيك استفاده از نانچيكو در مبارزات :
در حين مبارزات از تكنيك هاي سريع و سرعتي استفاده ميشود كه آسيب بيشتري وارد ميكند ولي حركات نمايشي در آن وجود ندارد بلكه در مبارزه از نانچيكو در حركات خشك و غيرقابل انعطاف استفاده ميشود.

۲) آموزش نانچيكو نمايشي
در حركات رزمي فردي از نانچيكو بصورت نمايشي استفاده ميشود كه بايد چوب فك را از بالا در دست بگيريد تا بتوانيد راحت تر به حركات نمايشي پرداخت.

نحوه استفاده از تكنيك نانچيكو نمايشي:
حركات نمايشي با نانچيكو به صورت ضربدري و پروانه بوده كه بيشتر جنبه زيبايي داشته و از حركات مبارزه اي فاصله داشته و حركاتي نرم و قابل انعطاف هستند.

قوانين آموزش نانچيكو:

احترام گذاري در استفاده از نانچيكو:
كليه ي ورزش هاي رزمي ابتدا و انتها احترام گذاردن يكي از اصول اوليه بوده و نحوه ي احترام گذاشتن بستگي به نوع ورزش داشته ، همينطور در استفاده از نانچيكو بايد به داوران و تماشاچيان نيز احترام گذاشت كه در بعضي موارد به دليل جلب توجه داوران به فرد باعث امتياز شده . نانچيكو سلاحي سرد حساب شده .
در تمرين در آموزش نانچيكو بايد چهار جهت راست، چپ، بالا و پايين را مدنظر داشته و همينطور پشت سر نگاه كرده تا كسي آسيبي نرساند . نحوه ي در دست گرفتن نانچيكو بستگي به نوع استفاده از آن متفاوت بوده.

 

انواع نانچيكو در مبارزه :
در نانچيكوهاي مبارزه اي از دو نوع نانچيكو استفاده ميشود
۱) نانچيكوهاي با فك هاي بلند و زنجيرهاي متوسط: از اين نوع نانچيكو بيشتر در حركات ضربه اي به حربف كه حالت هجومي دارند استفاده ميشود.
۲) نانچيكوهاي با فك هاي متوسط و زنجيرهاي بلند: اين نوع از نانچيكوها در كارهاي دفاعي در حين ضربات حريف استفاده شده .
ساخت نانچيكو و نحوه اي آن:
براي ساختن نانچيكو ميتوان با استفاده از وسايل زير آن را ساخت و تزئين كرد.
– لوله هاي آب ۲ سانتي
– زنجير يا طناب محكمي كه به اندازه ي عرض پشت دست باشد.
– دو ميخ نازك و طول ۲سانت و نيمي
– يك نوار چسب برق مشكي و يك چسب برق سفيد
– يك ربان قرمز ۱ متري و يك رمان نيم متري سبز رنگ
– يك نوار چسب كتاب

خريد آموزش نانچيكو

– يكي از لوله ها رابرداشته و با ميخ از قسمت بالايي آن سوراخ كرده و فقط يكطرف آن سوراخ داشته باشد و همانطور فك ديگر نانچيكو را به همين حالت ميخ زده.
– در مرحله ي بعدي زنجير را داخل لوله قرار داده به طوريكه بين ميخ و لوله قرار بگيرد. و در طرف ديگر لوله نيز اين روش را انجام دهيد.
– ميخ ها را تا انتهاي لوله فرو كرده و نوك ميخ را كج كرده تا قابل تغيير نباشد و لوله ها كاملا به زنجيرها محكم شوند .

تزئين نانچيكو:
براي تزئين كردن ربان ها را به ۱۵ سانتي تقسيم كرده و يكطرف ربان ها را با حرارت جمع كرده كه تار وپود آن ها جدا نشوند.
– سپس يكطرف ربان ها را يكي در ميان قرمز و سبز قرار داده و با نوار چسب شيشه اي آن ها را به صورت طولي به هم متصل كنيد.
– قسمت انتهايي فك را روي ربان ها قرار داده و آن ها را به دور آن بپيچيد كه به اندازه ي ۱ سانتي متر باشد و همينطور لوله ي بعدي را به همين شيوه دور ربان ها بچسبانيد.
– نوار چسب مشكي رنگ را به دور فك بپيچيد .
– نوار چسب سفيدرنگ را به صورت مارپيچي به دور لوله هاي فك بچسبانيد و همينطور به همان اندازه را به صورت مارپيچ ضربدري به آن چسباند.
– براي ماندگار شدن تزئين ها به دور فك ها نوار چسب سفيد رنگ چسبانده كه آنرا براق كرده.

روش استفاده از نانچيكو در ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي به پنج حالت بوده :
– تكنيك هاي حمله اي
– تكنيك هاي دفاعي
– تكنيك هاي ترفندي
– تكنيك هاي نمايشي
– تكنيك هاي آكروباتي

آموزش نانچيكو

بعداز آموزش نانچيكو شما ميتوانيد از خود و اطرافيان خود دفاع شخصي كنيد و همينطور از حركات نمايشي استفاده كنيد كه به زيبايي حركات رزمي خود تاثير بگذاريد.
همراه داشتن نانچيكو با شما هميشه مورد نياز نبوده چون غيرممكن بوده كه با شما همراه باشد اما در آموزش نانچيكو روش هايي را فرا ميگيريد كه بتوانيد با وسايل ديگر نيز به سرعت يك نانچيكو بسازيد كه بتوانيد از ان استفاده كنيد حتي با كفش يا كمربند و كيسه هاي نايلوني كه بسيار معمولي هستند و بتوانيد به راحتي از خود دفاع كنيد بدون اينكه درگيري ايجاد شود و صدمه ببينيد.
آموزش نانچيكو بسيار مفيد بوده و با يكبار يادگرفتن آن ديگر آنرا فراموش نميكنيد و در صورتيكه مدتي تمرين نكرده باشيد نيز ميتوانيد به همان چابكي گذشته از آن استفاده كنيد .
استفاده از نانچيكو به آمادگي جسماني زيادي احتياج ندارد و هيچگونه محدوديت سني در استفاده و يادگيري آن وجود نداشته همينطور محدوديت جنسيتي هم نداشته حتي ميتواند هنرجوهاي با نواقص بدني نيز آنرا يادبگيرند و از آن استفاده كنند.
همراه داشتن نانچيكو بدون جرم بوده و هيچگونه مشكلي نداشته ولي در استفاده از آن در حين آموزش نانچيكو تعهدنامه اي مبني بر استفاده غيرمناسب توسط افراد امضا ميشود.
آسيب هاي استفاده از نانچيكو:
در تمام رشته هاي رزمي كه حالت دفاع شخصي و مبارزه دارند آسيب هاي زيادي داشته كه در اندام ها به صورت خونمردگي و كبودكي كه ناشي از ضربات مستقيم و مانورهاي حركتي و نمايش در حين آموزش نانچيكو است كه در برخي از موارد به پارگي، خونريزي بيني و سر، ضربات چشم و قرنيه ، مغز، آسيب هاي گردني و ستون فقرات بوده كه براي محافظت از سر بايد از كلاه هاي محافظتي پوشيده شود كه آسييب سر و گردن و گوش ها را كاهش داده .

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:36  توسط افقم   |  نظر بدهيد
آموزش دوچرخه سواري :
ترمز گرفتن در دوچرخه سواري:
در انتخاب دوچرخه استاندارد بايد دقت شود تا از دوچرخه اي استفاده كرد كه در ترمز گرفتن در سرعت هاي بالا و حفظ تعادل كارايي بالايي داشته باشد . ترمز جلو در نگه داشتن دوچرخه ۷۰ درصد اثرگذار بوده و بايد نحوه ي كار كردن با آن را در آموزش دوچرخه سواري فرا گرفت. جنس دوچرخه و مدل و نوع ترمز دوچرخه نيز اصل اساسي بوده.
تمرين ترمز كردن در آموزش دوچرخه سواري:
بايد با هر دو ترمز تمرين كرد
ترمز به حالت ABS كه بايد قبل از پيچ و حركت كردن بكار برد
در موانع سنگلاخي ترمز عمل نكرده.
پرش كردن از موانع كوتاه با دوچرخه

 

براي تهيه اين محصول به صورت خريد اينترنتي از فروشگاه ما مي توانيدب روي دكمه خريد كنار محصول كليك نماييد.

پرش كردن در موانع كوتاه در آموزش دوچرخه سواري:
براي پرش كردن با دوچرخه اي كه در حالت حركت بوده بايد احتياط كرده و براي اينكه از موانع خطرناك عبور كنيد بايد به حالت پرشي عمل كرده و از روي موانع بپريد و در حالت هاي مختلف بايد در اموزش دوچرخه سواري پرش را يادگرفته تا بتوانيد از سنگ ها و موانع عبور كرده و چاله ها را رد كنيد.
براي عبور كردن از يك مانع در جلوي راه بايد چرخ جلويي دوچرخه را بلند كرده و به حالت تك چرخ زدن از مانع پرش كرد .
براي جابجا كردن و پرش چرخ عقب را بايد فيكسها در قسمت پنجه ركاب را استفاده كرد كه فيكسها كف پا را ثابت نگه داشته تا بتوانيد چرخ عقب را بلند كنيد.
بهترين حالت براي پرش كردن و تشخيص دادن مانع براي واكنش صحيح نشان دادن اين است كه مسير خود را بشناسيد و حدود ۱۰ متر از جلو را مدنظر گرفته و وقتي كه در حال حركت هستيد ۲ متر به جلوي چرخ نگاه كرده تا بتوانيد حالت مناسب را تشخيص دهيد و با كمك فنرهاي دوچرخه بتوانيد از موانع به شكل هاي مختلف عبور كرد.
بهترين كمك فنري كه در خريد آموزش دوچرخه سواري به شما كمك كرده بدن فرد بوده كه با حالت مناسب قادر است نيروهايي كه به ان وارد ميشود را خنثي كند و تحرك درست انجام دهد . حالت دست و پا و ستون فقرات جزو مهم ترين نقاط حركتي در آموزش دوچرخه سواري بوده .
۴ عامل در سرعت سراشيبي دوچرخه سواري:
۱) نكات ايمني خود را بالا ببريد تا بتوانيد با اطمينان خاطر حركت كنيد و سرعت بگيريد.
۲) به دوچرخه اطمينان كامل از نظر ايمني و قطعات داشته باشيد تا بتوانيد سرعت بگيريد.
۳) داشتن تجربه كافي در آموزش دوچرخه سواري كه فرد كسب كرده
۴) بدن به حالت مناسبي قرار گيرد تا بتواند در سراشيبي ها به خوبي حركت كند.

يكي از عوامل كمكي در دوچرخه كه به حركت كمك ميكند فيكس پدال بوده كه به حالت حركت پا زدن به شكل هاي مختلف تاثير داشته و بايد در حين آموزش دوچرخه سواري در كارهاي جدي روش استفاده از فيكس پدال را ياد بگيرد.

توصيه در حين حركت:
در مدتي كه به آموزش دوچرخه سواري مشغول هستيد اعتماد به نفس خود را از دست ندهيد و با تمرين كردن در نقاط حساس و سراشيبي قدرت خود را بالا ببريد تا ترس از شما دور شود كه در حين حركت اين فكر را كنيد كه در حال افتادن هستيد و هرگز تعادل بدني خود را از دست ندهيد.
دور زدن در آموزش دوچرخه سواري:
دوچرخه سواري كوهستان با دوچرخه سواري كورسي متفاوت بوده و دوچرخه سواري كوهستان با ناهمواري هايي همراه است كه موانع زيادي در حين حركت وجود داشته .
در پيچ هايي كه جاده هاي هموار و آسفالتي است مثل دوچرخه سواري كورسي بوده كه بايد زانوي سمت پيچ را به سمت داخل داد و زانوي مخالف پيچ را به داخل فشار داد و از همين روش نيز براي پيچ هاي جاده هاي خاكي نيز استفاده كرد و بستگي به جهت پيچ داشته كه كدام زانو را خم كرده و با كدام به داخل فشار آورده و از ركاب خارج كرد تا بتوان تعادل را حفظ كرد . اگر در حين حركت مانعي در مسير وجود نداشته باشد از كل جاده براي دور زدن استفاده كرد. در آموزش دوچرخه سواري جاده هاي خاكي بايد به تردد ماشين ها توجه داشت چون در جاده هاي خاكي با چرخ اتومبيل نرم و لغزنده شده و همينطور حركت در عرض جاده خطرناك است.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴ساعت 14:35  توسط افقم   |  نظر بدهيد
تاريخچه ورزش فوتبال در مبحث آموزش فوتبال:
در اين قسمت از آموزش فوتبال به چگونگي پيدايش ورزش فوتبال مي پردازيم:
قبل از ميلاد در قرن دوم و سوم و در دوران فرمانروايي خاندان « هان » و در ارتش چين شواهد موجود در آن زمان بيانگر اين بود كه با ضربه زدن به توپ و و فرستادن آن توپ به دروازه كوچكي يك نوع ورزش بدنسازي و يا بازي در آن دوران به حساب مي آمد.
همچنين در شهر كيوتوي ژاپن شواهدي مستحكم تر رخ داد به اين صورت كه براي بازي زميني را مرز بندي كرده بودند تا با ضربه زدن با پا بازي صورت گيرد.
يك نوع بازي شبيه به آموزش فوتبال امروزي در صورتي كه بازيكنان هر تيم۲۷ نفر بودند در يونان و روم قديم نيز انجام مي شد.
زمان و مكان پيدايش ورزش فوتبال به طور دقيق مشخص نيست.ولي در مكاني روي كره زمين بيش از ۳۰۰۰سال قبل بازي با توپ يا همان آموزش فوتبال وجود داشته است.
به طورقاطعانه در انگلستان و همچنين مكان اتحاديه فوتبال به حساب مي آيد. پيدايش آموزش فوتبال
اولين پايه گذاران فوتبال امروزي به طور مشترك انگلستان به همراه اسكاتلند مي باشند.اين محصول را مي توانيد به صورت خريد پستي همين الان از تهران خريد تهيه نماييد.

 

آموزش فوتبال
مردم انگليس به فوتبال به زبان عاميانه ساكر (soccer) نامگذاري كرد بودند.از قرن هشتم ميلادي به بعد بود كه در بين مردم اين جزيره فوتبال يكي از محبوبترين ورزش در بين مردم و همچنين رايج ترين ورزش به شمار مي آمد.شروع اين بازي شباهتي به جنگ تن به تن داشت تا ورزش فوتبال امروزي. اولين بازي فوتبال در شرق انگلستان طبق داستاني تاريخي صورت گرفت.با سر جدا شده شاهزاده مردم محلي دانماركي بازي فوتبال را كه در جنگ مغلوب آنان شده بود انجام مي دادند.
قرون وسطي شهرها و روستاهايي كه با هم دشمن بودند براي اينكه قدرت خود را در معرض ديد هم قرار دهند به انجام نوعي فوتبال مي پرداختند.قانون هاي اين بازي به شكل كندن يكي از اعضاي بدن، مشت زدن، لگد زدن بود.
اتحاديه فوتبال در سال ۱۸۶۹ شرطي را در قوانين خود وارد كرد كه سبب ممنوعيت تماس توپ با دست شد.و اين سبب شد تا مقدمه فوتبال جديد شكل گيرد.
تعدادي زيادي با شركت در بازي به انجام ورزشي مي پرداختند كه آن ورزش قرن ها ادامه داشت.
توپ در اين بازي حركت داده مي شد به نقطه مشخصي كه قبل از شروع بازي تعيين مي شد. به دليل خشونت در انجام اين ورزش حكومت هاي زيادي سعي در ممنوعيت اين بازي انجام دادند. سال ۱۳۳۱ ميلادي در انگليس قوانيني توسط پادشاه ادوارد سوم جهت توقف فوتبال صورت گرفت.

براي خريد آموزش فوتبال از تهران خريد راه ساده اي در پيش داريد.

خريد آموزش فوتبال
پادشاه جيمز در سال ۱۴۲۴ ميلادي در اسكاتلند اعلام ممنوعيت انجام آموزش فوتبال و يا انجام بازي فوتبال را صادر كرد.
ملكه انگلستان اليزابت اول در مجلس قانوني به اين صورت كه هر كسي كه اين بازي را انجام مي داد به مدت ۱ هفته در زندان سپري خواهد كرد را به ثبت رساند و آن فرد مي بايست بعد از آن بايد در كليسا توبه مي كرد.
محبوبيت اين بازي در بين مردم و تبديل شدن آن به بازي مردمي سبب شد تا هيچ قانوني نتواند جلوي انجام ندادن اين بازي را بگيرد.
كالج اتون در سال ۱۸۱۵ كه يكي از مشهور ترين مدرسه ها در انگليس بود قوانيني را مطرح كرد كه اين قوانين پس از گذشت زمان كوتاهي در كالج ها و ديگر دانشگاه ها نيز پيروي شد.
و پس از طي مدت زماني اين قوانين استاندارد شد ودر بسياري از دانشگاه ها در سال ۱۸۴۸نسخه اي به نام قوانين كمبريج معروف امروزي مورد قبول واقع شد.
فوتبال آهسته آهسته تبديل شد به دو مكتب جدا از هم وبعضي از دانشگاه ها ترجيح به پيروي از قوانين مدرسه راگبي شدند.كه در آن قوانيني كه در كمبريج ممنوع بود همگي مجاز بودند، از جمله اين قوانين مي توان به موارد ذكر شده اشاره نمود : ضربه زدن به ساق پا، زمين انداختن حريف ،حمل توپ و…به حساب مي آمد.

آموزش فوتبال
در سال ۱۸۶۳براي ثبت قوانيني جهت آموزش فوتبال يازده باشگاه به همراه مدرسه لندن نمايندگاني را به همايشي كه در تاورن فري مزون واقع بود، فرستادند.
پيدايش اتحاديه فوتبال نتيجه اين همايش به شمار مي آيد.سپس در سال ۱۸۶۳ كساني كه طرفدار قوانين مدرسه راگبي بودند به اعتصاب كردن دست زدند و نتيجه اين اعتصاب جدا شدن اتحاديه فوتبال و راگبي در ۱۸ اكتبر در سال ۱۸۶۳ ميلادي شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۴۲:۰۱ توسط:مهدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :